Календарний план з біології 7 клас
№
з / п
|
Дата
|
Примітки
|
Тема урока
|
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів
|
||
Введення (4:00)
|
Діяльність (вміння)
|
знання
|
відношення
|
|||
1
|
Первинний інструктаж по ТБ під час занять з біології.
Основні відмінності тварин від рослин і грибів.
|
розпізнає: - клітини, тканини, органи, системи органів
тварин;
описує: - будову тіла тварин, використовуючи опудала, муляжі, вологі препарати,
колекції;
характеризує:- типи живлення: автотрофний та
гетеротрофний;
порівнює:- клітини тварин,
рослин, грибів
|
оперує термінами:- тварини, автотрофний організм, гетеротрофний організмназиває:- середовища існування
тварин; - прояви життєдіяльності тварин;- ознаки тваринної клітини;- тканини тварин, органи, системи
органів та їхні функції;пояснює:-
відмінності тварин від рослин та грибів
|
висловлює судження:
- щодо значення знань про тварин у природі та житті
людини
|
||
2
|
Особливості живленнятварин.
|
|||||
3
|
Будова
тварин: клітини, тканини.
|
|||||
4
|
Будова тварин:органи та системи органів
|
|||||
Тема№1 Різноманітність тварин (30 годин)
|
||||||
5
|
Способи класифікації тварин (за середовищем існування,
способом пересування, способом життя тощо).
|
Розпізнає:
- тварин на
зображеннях, у колекціях (на прикладі зазначених у змісті груп тварин);
характеризує:
- пристосування тварин до життя у воді;
- пристосування тварин до життя на суходолі;
- пристосування тварин до життя у ґрунті;
- пристосування тварин до польоту;
- пристосування тварин до паразитичного способу життя
(на прикладі паразитичних червів та членистоногих);
установлює зв’язок
- між будовою тварин і способом життя;
вдосконалює уміння
- роботи з
натуральними об’єктами та лабораторним обладнанням;
дотримується правил
- особистої гігієни для попередження зараження
паразитичними безхребетними тваринами
|
оперує термінами:
- вид, безхребетні, хордові
- середовища існування та способи життя тварин;
- особливості зовнішньої будови, які відрізняють тварин зазначених груп серед інших організмів;
- рідкісні види тварин України та свого краю;
наводить приклади:
- тварин зазначених груп;
- видів тварин, поширених в Україні та своїй місцевості;
- видів тварин, що
є паразитами людини та переносниками збудників хвороб
|
висловлює судження:
- щодо різноманітності тварин, їхролі у природі та значення в житті людини;
- щодо значення знань про біологічні особливості
паразитичних безхребетних тварин для попередження зараження ними;
виявляє:
- ціннісне ставлення до тварин та власного здоров’я;
робить висновок:
- особливості
будови організму тварин є результатом пристосування до характерного для них
способу життя
|
||
6
|
Загальна характеристика й
розмаїтість багатоклітинних тварин
|
|||||
7
|
Як утворюються коралові острови?
|
|||||
8
|
Лабораторні дослідження
:
зовнішньоїбудови таруху
кільчастих червив (на прикладі
дощового черв’яка або трубочника);
|
|||||
9
|
||||||
10
|
Узагальнення
матеріалів теми. Тематичне оцінювання
|
|||||
11
|
||||||
12
|
||||||
13
|
||||||
14
|
Загальна характеристика класу
Комахи
|
|||||
15
|
Розмаїтість комах. Їхня роль у
природі й житті людини
Практична робота:
1. Виявлення прикладів пристосувань доспособу життя у комах.
|
|||||
16
|
будови черепашки (мушлі) черевоногих та двостулкових
молюсків.
|
|||||
17
|
Класи Черевоногі та Двостулкові молюски
Міні-проект
Як утворюються перлини?
|
|||||
18
|
||||||
19
|
Паразитичні
безхребетні тварини.
|
|||||
20
|
Узагальнення
матеріалів теми. Тематичне оцінювання
|
|||||
21
|
Підтип Черепні. Загальна характеристика класу
Хрящові риби
|
|||||
22
|
||||||
23
|
||||||
24
|
||||||
25
|
||||||
26
|
Роль плазунів в екосистемах,
їхнє значення для людини. Охорона плазунів
|
|||||
27
|
||||||
28
|
||||||
29
|
Розмаїтість птахів. Роль птахів
у екосистемах, їхнє значення для людини
|
|||||
30
|
Узагальнення матеріалів теми. Тематичне
оцінювання
Практичні роботи:
2. Виявлення
прикладів пристосувань до способу життя у різних птахів.
|
|||||
31
|
Контрольна робота №1
|
|||||
32
|
||||||
33
|
Практична робота3. Визначення особливостей зовнішньої
будови хребетних тварин у зв’язку з пристосуванням до різних умов існування.
|
|||||
34
|
Представлення міні-проектів Тварини – будівельники.
Зуби ссавців.
Тварини рекордсмени.
|
|||||
Тема№2 Процеси життєдіяльності тварин (17
годин)
|
||||||
35
|
Живлення і травлення. Особливості обміну речовин
гетеротрофного організму.
|
розрізняє (на зображеннях):
- системи органів тварин;
- типи симетрії тіла тварин;
типи кровоносної системи;
- типи розвитку тварин;
характеризує:
-
різноманітність травних систем тварин;
- транспорт речовин у тварин різних груп;
- радіальну та двобічну симетрії тіла;
- способи пересування тварин;
- різноманітність покривів тіла тварин;
- особливості
нервової системи та органів чуття в різних груп тварин;
- форми розмноження, запліднення тварин;
- прямий та непрямий розвиток;
порівнює:
- органи та системи органів в різних груп тварин;
- прояви життєдіяльності у різних груп тварин
(живлення, травлення, дихання, виділення);
дотримується правил:
-роботи з
натуральними об’єктами та лабораторним обладнанням;
вдосконалює уміння:
- порівнювати, робити
висновки
|
оперує термінами:
- живлення, дихання, транспорт речовин, виділення, рух,
подразливість, розмноження, ріст, розвиток
називає:
- процеси життєдіяльності тварин: живлення, дихання й газообмін, транспорт речовин, виділення, рух, подразливість, розмноження, ріст і розвиток;
-
органи травлення, дихання (газообміну), кровообігу, виділення;
-
основні функції крові та типи кровоносних систем;
- види скелета;
-
типи симетрії тіла;
-
органи чуття;
-
форми розмноження;
-
статеві клітини;
-
типи розвитку;
пояснює:
- значення живлення, дихання, газообміну, транспорту
речовин, виділення, розмноження, покривів тіла, нервової системи та органів
чуття для організму
|
робить
висновок:
- ускладнення будови
організму тварин пов’язане з удосконаленням
і розширенням функцій;
обґрунтовує:
взаємозв’язок між будовою органів та їхніми функціями
|
||
36
|
Різноманітність травних систем.
|
|||||
37
|
Дихання та газообмін у тварин.
|
|||||
38
|
Органи дихання, їх різноманітність. Значення процесів
дихання.
|
|||||
39
|
Транспорт речовину тварин.Незамкнена та
замкнена кровоносні системи. Кров, її основні функції
|
|||||
40
|
Практичні роботи:
4. Порівняння
будови кровоносної системи хребетних тварин
|
|||||
41
|
Виділення, його значення для організму. Органи
виділення тварин.
|
|||||
42
|
Узагальнення матеріалів теми. Тематичне оцінювання
|
|||||
43
|
Опора і рух. Види скелета. Значення опорно-рухової
системи. Два типи симетрії як відображення способу життя. Способи пересування
тварин
|
|||||
44
|
Порівняння
будови скелетів хребетних тварин
|
|||||
45
|
Покриви тіла тварин, їх різноманітність та функції.
Лабораторні
дослідження:
особливостей покривів тіла тварин;
|
|||||
46
|
Органи чуття їх значення.
Міні-проекти
Як бачать тварини.
Як тварини визначають напрям руху.
|
|||||
47
|
Нервова система, її значення, розвиток у різних тварин.
|
|||||
48
|
Порівняння будови головного мозку хребетних тварин (на
муляжах/моделях
|
|||||
49
|
Розмноження та його значення. Форми розмноження
тварин.Статеві клітини та
запліднення.
|
|||||
50
|
Розвиток тварин (з перетворенням та без перетворення). Періоди та тривалість життя тварин.
Лабораторні
дослідження:
визначення віку
тварин (на прикладі двостулкових молюсків і кісткових риб).
|
|||||
51
|
Узагальнення матеріалів теми. Тематичне оцінювання
|
|||||
Тема 3. Поведінка тварин( 10 годин)
|
||||||
52
|
Поведінка тварин, методи її вивчення. Вроджена і набута
поведінка.
Лабораторні
дослідження:
спостереження за поведінкою тварин
|
розпізнає (за описом та відеоматеріалами):
- форми поведінки тварин;
- типи угруповань тварин;
характеризує:
- біологічне значення вродженої та набутої поведінки;
- форми поведінки;
спостерігає та описує:
- поведінку тварин;
планує хід дослідження, прогнозує
очікувані результати та фіксує їх
|
оперує термінами:
- інстинкт, научіння, поведінка тварин, міграція
називає:
- методи вивчення поведінки
тварин;
- форми поведінки тварин;
- угруповання тварин;
наводить приклади:
- міграцій тварин;
- способів орієнтування тварин;
- використання тваринами знарядь праці;
пояснює:
- зміни поведінки тварин з віком;
- циклічні зміни
поведінки
|
робить висновок про:
- пристосувальне значення поведінки в житті тварин;
виявляє:
- ціннісне ставлення до тварин
|
||
53
|
Способи орієнтування тварин. Хомінг. Міграції тварин.
|
|||||
54
|
Форми поведінки тварин: дослідницька, харчова, захисна,
гігієнічна, репродуктивна (пошук партнерів, батьківська поведінка та турбота
про потомство), територіальна.
|
|||||
55
|
Соціальна поведінка тварин
Типи угруповань тварин за К. Лоренцем. Ієрархія у
групі.
|
|||||
56
|
Практичні роботи:
8. Визначення форм
поведінки (або типів угруповань) тварин (за відео матеріалами або описом).
|
|||||
57
|
Представлення міні-проектів (за вибором):
Угруповання тварин.
Чому мігрують тварини.
|
|||||
58
|
Комунікація тварин.Міні-проект (за вибором):
Як спілкуються тварини.
|
|||||
59
|
Використання тваринами знарядь праці. Елементарна
розумова діяльність.
Міні-проект (за
вибором):Як вчяться пташенята.
Як тварини користуються знаряддями праці
|
|||||
60
|
Еволюція поведінки тварин, її пристосувальне значення.
|
|||||
61
|
Узагальнення матеріалів теми.
Тематичне оцінювання
|
|||||
Тема 4. Організми і середовище існування ( 6
годин)
|
||||||
62
|
Поняття про популяцію, екосистему та чинники середовища.
|
описує:
- передачу енергії в екосистемі;
характеризує:
- взаємодію організмів між собою та середовищем життя;
визначає:
- роль організмів як компонентів екосистеми
|
оперує термінами:
- екосистема, рослиноїдні тварини, хижі тварини,
паразити, ланцюги живлення, охорона природи, Червона книга України
називає:
- чинники середовища існування;
- заповідники й заповідні території України; наводить приклади: - пристосування тварин до впливу різних чинників середовища (температури, освітленості, вологи); |
висловлює судження:
- щодо взаємозв’язку між організмами в екосистемі;
усвідомлює значення:
- етичного
ставлення до природи та її охорони;
виявляє:
- ціннісне ставлення до живої природи;
оцінює:
- стан заповідних територій України та свого краю
|
||
63
|
Ланцюги живлення. Кругообіг речовин і потік енергії в екосистемі.
|
|||||
64
|
Співіснування організмів в угрупованнях.
|
|||||
65
|
Вплив людини та її діяльності на екосистеми. Екологічна етика.
|
|||||
66
|
Природоохоронні території.
Червона книга України.
|
|||||
67
|
Контрольна робота №2
|
|||||
Узагальнення( 3 години)
|
||||||
68
|
Як тварини пристосовані до життя в різних умовах.
Заповідні території України.
|
порівнює:
- будову і процеси життєдіяльності основних груп
організмів (рослин, тварин, грибів, бактерій)
|
називає:- ознаки основних груп організмів (рослин,
тварин, грибів, бактерій);
- представників основних
груп організмів на малюнках, фотографіях та за описом
|
робить висновок:
- про єдність живої природи
|
||
69
|
Подібність у будові та проявах життєдіяльності
рослин, бактерій, грибів, тварин - свідчення єдності живоїприроди
|
|||||
70
|
Екскурсія
Різноманітність тварин свого краю.
Пристосованість рослин і тварин до сумісного життя в природному
угрупованні
|
Урок . Тема Поведінка тварин, методи її вивчення.
Презентація уроку:
https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-z-biologi-povedinka-tvarin-ta-metodi-vivchennya-13154.ht
Тест - контроль уроку.l:
https://naurok.com.ua/test/povedinka-tvarin-i-metodi-vivchennya-5255.html
Опрацювати параграф
Урок Тема Способи орієнтування тварин.
Презентація уроку:
https://vseosvita.ua/library/sposobi-orientuvanna-tvarin-homingmigricii-tvarin-48477.html
Тест - контроль уроку:
https://naurok.com.ua/test/formi-rozmnozhennya-tvarin-52389.html
Опрацювати параграф
Урок Тема Форми поведінки тварин.
Презентація уроку:
https://vseosvita.ua/library/prezentacia-na-temu-formi-povedinki-tvarin-13238.html
Відеоурок: перегляд обов"язковий.
https://www.ranok.com.ua/game/virtualschool/
Тест - контроль уроку
https://naurok.com.ua/test/formi-povedinki-tvarin-3912.html
Опрацювати параграф
Урок Тема Соціальна поведінка тварин. Типи угруповань тварин.
Презентація уроку:
https://naurok.com.ua/prezentaciya---ilyustrativniy-material-do-uroku-biologi-v-7-klasi-povedinka-tvarin-ierarhichni-grupi-tvarin-3165.html
Тест - контроль уроку :
https://naurok.com.ua/test/formi-povedinki-tvarin-4332.html
Опрацювати параграф
підготувати міні - проект на вибором.
Урок Практична робота №5 Визначення форм поведінки
Презентація уроку:
https://naurok.com.ua/prezentaciya-praktichno-roboti-z-biologi-viznachennya-form-povedinki-tvarin-54692.html
Опрацювати параграф
Урок Тема Захист міні - проектів(за вибором):
Угруповання тварин. Чому мігрують тварини.
Урок Тема Захист міні - проектів:
Комунікація тварин. Як спілкуються тварини.
Урок Тема Захист міні - проектів:
Використання тваринами знарядь праці. Елементарна розумова діяльність. Як вчаться пташенята. Як тварини користуються знаряддями праці.
Урок Тема Еволюція поведінки тварин, її пристосувальне значення.
Відеоурок:
https://www.youtube.com/watch?v=bXvrAm73EHo
Онлайн тест - контроль:
https://naurok.com.ua/test/evolyuciya-povedinki-tvarin-pristosuvalne-znachennya-166639.html
https://naurok.com.ua/test/formi-povedinki-tvarin-3912.html
Урок
Відеоурок:
https://www.youtube.com/watch?v=Akzg6jCKmlg
Тематичний контроль знань виконати письмово в зошиті:
:https://vseosvita.ua/library/testi-povedinka-tvarin-31183.html
Повторити вивчений матеріал.
Урок Тема Поняття про популяцію, екосистему та чинники середовища.
Презентація уроку:
https://vseosvita.ua/library/ponatta-pro-populaciu-ekosistemu-ta-cinniki-seredovisa-73929.htm
Онлайн тест - контроль:
https://naurok.com.ua/test/ponyattya-pro-ekosistemu-ta-ekologichni-chinniki-7055.html
Опрацювати параграф, запитання усно, завдання письмово.
Урок Тема Ланцюги живлення.
https://www.youtube.com/watch?v=Akzg6jCKmlg
Тематичний контроль знань виконати письмово в зошиті:
:https://vseosvita.ua/library/testi-povedinka-tvarin-31183.html
Повторити вивчений матеріал.
Урок Тема Поняття про популяцію, екосистему та чинники середовища.
Презентація уроку:
https://vseosvita.ua/library/ponatta-pro-populaciu-ekosistemu-ta-cinniki-seredovisa-73929.htm
Онлайн тест - контроль:
https://naurok.com.ua/test/ponyattya-pro-ekosistemu-ta-ekologichni-chinniki-7055.html
Опрацювати параграф, запитання усно, завдання письмово.
Урок Тема Ланцюги живлення.
Відеоурок:
https://www.youtube.com/watch?v=XiSnpi_v7nI
Презентація уроку:
https://naurok.com.ua/prezentaciya-uroku-z-biologi-dlya-7-go-klasu-na-temu-lancyugi-zhivlennya-i-potik-energi-11232.html
Онлайн тест- контроль: виконати письмово в зошиті
https://vseosvita.ua/library/test-za-temou-zivlenna-tvarin-225096.html
Опрацювати параграф, запитання усно, завдання письмово.
Урок Тема Співіснування організмів в угрупованнях.
Презентація уроку:
https://vseosvita.ua/library/prezentacia-do-uroku-na-temu-spivisnuvanna-organizmiv-v-ugrupovannah-14178.html
Відеоурок:
https://www.youtube.com/watch?v=e_Py46p_BYg
https://www.youtube.com/watch?v=tEBwI4ZlxR4
Онлайн тест - контроль:
https://naurok.com.ua/test/spivisnuvannya-organizmiv-v-ugrupovannyah-411858.html
https://vseosvita.ua/test/spivisnuvannia-orhanizmiv-v-uhrupovanniakh-34825.html
Опрацювати параграф, запитання усно, завдання письмово.
Урок Тема Вплив людини та її діяльності на екосистеми.
Презентація уроку:
https://naurok.com.ua/prezentaciya-vpliv-lyudini-ta-diyalnist-na-ekosistemi-ekologichna-etika-181222.html
Відеоурок:
https://www.youtube.com/watch?v=6T0tQG87Q-E
Онлайн тест - контроль:
https://naurok.com.ua/test/vpliv-lyudini-ta-diyalnosti-na-organizmi-ekologichna-etika-362888.html
Опрацювати параграф, запитання усно, підготувати міні - проект..
Урок Тема Природоохоронні території.
Презентація уроку:
https://naurok.com.ua/urok-prezentaciya-prirodoohoronni-teritori-ukra-ni-60523.html
Відеоурок:
https://www.youtube.com/watch?v=4wKFDYuMtDQ
https://www.youtube.com/watch?v=BI1AJqsR8cg
https://www.youtube.com/watch?v=k53lJHYxrSI
Онлайн тест - контроль:
https://naurok.com.ua/test/prirodoohoronni-teritori-309428.html
Опрацювати параграф, запитання усно, завдання письмово..
Урок Тема Контрольна робота № 2 за II семестр
https://naurok.com.ua/kontrolna-robota-z-biologi-dlya-7-klasu-za-ii-semestr-11529.html
Виконати письмово на подвійному листі , фото надіслати 19.05.2020р.
https://www.youtube.com/watch?v=VthRidpu5yM
https://www.youtube.com/watch?v=XiSnpi_v7nI
Презентація уроку:
https://naurok.com.ua/prezentaciya-uroku-z-biologi-dlya-7-go-klasu-na-temu-lancyugi-zhivlennya-i-potik-energi-11232.html
Онлайн тест- контроль: виконати письмово в зошиті
https://vseosvita.ua/library/test-za-temou-zivlenna-tvarin-225096.html
Опрацювати параграф, запитання усно, завдання письмово.
Урок Тема Співіснування організмів в угрупованнях.
Презентація уроку:
https://vseosvita.ua/library/prezentacia-do-uroku-na-temu-spivisnuvanna-organizmiv-v-ugrupovannah-14178.html
Відеоурок:
https://www.youtube.com/watch?v=e_Py46p_BYg
https://www.youtube.com/watch?v=tEBwI4ZlxR4
Онлайн тест - контроль:
https://naurok.com.ua/test/spivisnuvannya-organizmiv-v-ugrupovannyah-411858.html
https://vseosvita.ua/test/spivisnuvannia-orhanizmiv-v-uhrupovanniakh-34825.html
Опрацювати параграф, запитання усно, завдання письмово.
Урок Тема Вплив людини та її діяльності на екосистеми.
Презентація уроку:
https://naurok.com.ua/prezentaciya-vpliv-lyudini-ta-diyalnist-na-ekosistemi-ekologichna-etika-181222.html
Відеоурок:
https://www.youtube.com/watch?v=6T0tQG87Q-E
Онлайн тест - контроль:
https://naurok.com.ua/test/vpliv-lyudini-ta-diyalnosti-na-organizmi-ekologichna-etika-362888.html
Опрацювати параграф, запитання усно, підготувати міні - проект..
Урок Тема Природоохоронні території.
Презентація уроку:
https://naurok.com.ua/urok-prezentaciya-prirodoohoronni-teritori-ukra-ni-60523.html
Відеоурок:
https://www.youtube.com/watch?v=4wKFDYuMtDQ
https://www.youtube.com/watch?v=BI1AJqsR8cg
https://www.youtube.com/watch?v=k53lJHYxrSI
Онлайн тест - контроль:
https://naurok.com.ua/test/prirodoohoronni-teritori-309428.html
Опрацювати параграф, запитання усно, завдання письмово..
Урок Тема Контрольна робота № 2 за II семестр
https://naurok.com.ua/kontrolna-robota-z-biologi-dlya-7-klasu-za-ii-semestr-11529.html
Виконати письмово на подвійному листі , фото надіслати 19.05.2020р.
Урок Тема ПОДІБНІСТЬ У БУДОВІ ТА ПРОЦЕСАХ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ РОСЛИН, БАКТЕРІЙ, ГРИБІВ, ТВАРИН — СВІДЧЕННЯ ЄДНОСТІ ЖИВОЇ ПРИРОДИ
Ознаки основних груп організмів: рослин, тварин, грибів, бактерій
Ознаки рослин:
• рослинні клітини вкриті твердою клітинною стінкою з целюлози (клітковини);
• більшість рослин прикріплені до субстрату і в цілому нерухомі (щоправда, окремі частини можуть здійснювати рухи: листки — при зміні освітлення, пелюстки багатьох квіток закриваються або відкриваються на ніч тощо);
• поширення рослин відбувається спорами і насінням, що знаходяться у стані спокою;
• за способом живлення рослини належать до автотрофів (тобто самостійно утворюють поживні речовини);
• необмежений ріст;
• запасна речовина у клітинах — вуглевод крохмаль;
• чергування поколінь: гаметофіт — спорофіт. На гаметофіті формуються гамети (статеві клітини), на спорофіті — спори.
Ознаки тварин:
• тваринні клітини відмежовані від навколишнього середовища лише плазматичною мембраною (за винятком хітинових покривів, черепашок);
• у переважної більшості тварин розвинулися різні органи пересування (плавці, ласти, ноги, крила), що сприяють активним рухам у пошуках корму, укриття від ворогів і негоди;
• за способом живлення тварини належать до гетеротрофів (тобто живляться готовими поживними речовинами);
• переважно обмежений ріст;
• запасна речовина у клітинах тварин — вуглевод глікоген;
• розмноження у переважної більшості статеве.
Ознаки грибів:
• рослинні клітини вкриті твердою клітинною стінкою, до складу якої входить хітин (іноді целюлоза);
• вегетативне тіло утворене міцелієм (грибницею) — системою тонких, зазвичай розгалужених гіф із верхівковим ростом;
• зазвичай прикріплені до субстрату і в цілому нерухомі;
• за способом живлення гриби належать до гетеротрофів (тобто живляться готовими органічними речовинами);
• запасні речовини у клітинах грибів — вуглевод глікоген, жири.
Отже, гриби поєднують ознаки рослин і тварин, займаючи проміжне положення.
https://naurok.com.ua/uzagalnennya-podibnist-u-budovi-ta-proyavah-zhittediyalnosti-roslin-bakteriy-gribiv-tvarin---svidchennya-ednosti-zhivo-prirodi-165979.html
Урок Екскурсія в природу . Тема Пристосованість рослин і тварин до сумісного життя в природному угрупованні.
Ознаки бактерій:
• одноклітинні організми, клітини яких не мають ядра;
• спадкова речовина (кільцева «хромосома») міститься безпосередньо в цитоплазмі (не відмежована мембраною);
• клітини вкриті клітинною стінкою, що містить муреїн. У багатьох бактерій клітинна стінка зверху вкрита шаром слизу;
• клітини не мають мембранних органел. Єдині органели клітини — рибосоми (не мають мембран);
• за способом живлення — гетеротрофи і автотрофи;
• багато бактерій несприятливі умови переносять у формі спори;
• розмножуються прямим поділом клітини навпіл.
Порівняльна характеристика еукаріотичних організмів (рослин, тварин, грибів)
Спільні риси:
• єдність структури клітини — плазматична мембрана, цитоплазма і ядро;
• єдність процесів обміну речовин і енергії;
• єдність принципу збереження і передачі спадкової інформації;
• універсальна мембранна будова клітин;
• живлення і виділення;
• ріст і розвиток;
• розмноження: нестатеве, вегетативне, статеве;
• поширення в усіх середовищах існування та пристосування до життя у цих середовищах.
Висновок
1. Подібність у будові і процесах життєдіяльності рослин, тварин, грибів, бактерій свідчить про єдність живої природи, спільність походження всіх живих організмів, їх спорідненість.
2. Відмінність у будові і процесах життєдіяльності — це результат пристосування живих організмів до різних умов середовища.
Дом. завдання: Опрацювати тематичний матеріал уроку і виконати самостійну письмову роботу у робочому зошиті за посиланням:https://naurok.com.ua/uzagalnennya-podibnist-u-budovi-ta-proyavah-zhittediyalnosti-roslin-bakteriy-gribiv-tvarin---svidchennya-ednosti-zhivo-prirodi-165979.html
Урок Екскурсія в природу . Тема Пристосованість рослин і тварин до сумісного життя в природному угрупованні.
https://naurok.com.ua/ekskursiya-z-biologi-u-7-klasi-po-temi-pristosovanist-roslin-i-tvarin-do-sumisnogo-zhittya-v-prirodnomu-ugrupovanni-38961.html
Дом. завдання : оформити письмовий звіт за посиланням.
Урок Тема Захист міні - проектів :
Червона книга України.
Як тварини пристосовані до життя в різних умовах.
Різноманітність тварин нашого краю.
Урок Тема Узагальнення матеріалу з курсу біології 7 класу.
Тематичний контроль знань:
https://onlinetestpad.com/ru/testresult/298581-organizmi-i-seredovishhe-isnuvannya?res=hi4vzwoppqxgu
Дом. завдання : оформити письмовий звіт за посиланням.
Урок Тема Захист міні - проектів :
Червона книга України.
Як тварини пристосовані до життя в різних умовах.
Різноманітність тварин нашого краю.
Урок Тема Узагальнення матеріалу з курсу біології 7 класу.
Тематичний контроль знань:
https://onlinetestpad.com/ru/testresult/298581-organizmi-i-seredovishhe-isnuvannya?res=hi4vzwoppqxgu
https://www.youtube.com/watch?v=VthRidpu5yM
Немає коментарів:
Дописати коментар