10-й клас хімія


КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ НА 2019/2020 НАВЧАЛЬНИЙ РІК

Навчальна програма для закладів загальної середньої освіти.
ХІМІЯ. Рівень стандарту.
10-й клас
(1,5 год на тиждень, разом 52 год)

№ п/п
Зміст навчального матеріалу
Дата
Примітки
1.       
Первинний інструктаж з БЖД під час занять з хімії. Інструкція з БЖД* №1. ПОВТОРЕННЯ ПОЧАТКОВИХ ПОНЯТЬ ПРО ОРГАНІЧНІ РЕЧОВИНИ (2 ГОД.). Склад, властивості, застосування окремих представників вуглеводнів (метан, етан, етен, етин).


2.       
Склад, властивості, застосування окремих представників оксигеновмісних (метанол, етанол, гліцерол, етанова кислота) і нітрогеновмісних (аміноетанова кислота) органічних речовин.


3.       
ТЕМА 1. ТЕОРІЯ БУДОВИ ОРГАНІЧНИХ СПОЛУК (5 ГОД.). Теорія будови органічних сполук. Залежність властивостей речовин від складу і хімічної будови молекул. Демонстрації: 1. Моделі молекул органічних сполук (у тому числі 3D-проектування). Інструкція з БЖД №1, 3, 6.


4.       
Поняття про явище ізомерії та ізомери. Демонстрації: 2. Моделі молекул ізомерів (у тому числі 3D-проектування).
Навчальні проекти:
1. Ізомери у природі.
2. Історія створення та розвитку теорії будови органічних сполук.
3. 3D-моделі молекул органічних сполук.
Інструкція з БЖД №1, 3, 6.


5.       
Ковалентні карбон-карбонові зв’язки у молекулах органічних сполук: простий, подвійний, потрійний.


6.       
Виведення молекулярної формули речовини за масовими частками елементів. Розрахункові задачі: 1. Виведення молекулярної формули речовини за масовими частками елементів.


7.       
Класифікація органічних сполук. Тематичне оцінювання й коригування знань учнів.


8.       
ТЕМА 2. ВУГЛЕВОДНІ (13 ГОД.). Класифікація вуглеводнів.
Алкани. Загальна формула алканів, структурна ізомерія, систематична номенклатура. Методи одержання алканів, етену, етину, бензену. Застосування вуглеводнів.


9.       
Хімічні властивості алканів. Методи одержання алканів, етену, етину, бензену. Демонстрації: 3. Відношення насичених вуглеводнів до лугів, кислот. Інструкція з БЖД №1, 3, 6, 8, 10.


10.   
Алкени. Загальна та молекулярні формули алкенів, структурна ізомерія, систематична номенклатура.


11.   
Хімічні властивості етену. Методи одержання етену.


12.   
Алкіни. Загальна та молекулярні формули алкінів, структурна ізомерія, систематична номенклатура.


13.   
Хімічні властивості етину. Методи одержання  етину. Тематичне оцінювання й коригування знань учнів.


14.   
Арени. Бензен: молекулярна і структурна формули, фізичні властивості.


15.   
Хімічні властивості бензену. Методи одержання бензену.


16.   
Виведення молекулярної формули речовини за загальною формулою гомологічного ряду та густиною або відносною густиною. Розрахункові задачі: 2. Виведення молекулярної формули речовини за загальною формулою гомологічного ряду та густиною або відносною густиною.


17.   
Виведення молекулярної формули речовини за масою, об’ємом або кількістю речовини реагентів або продуктів реакції. Розрахункові задачі: 3. Виведення молекулярної формули речовини за масою, об’ємом або кількістю речовини реагентів або продуктів реакції.


18.   
Застосування вуглеводнів.
Навчальні проекти:
4. Октанове число та якість бензину.
5.  Цетанове число дизельного палива.
6. Ароматичні сполуки навколо нас.
7. Смог як хімічне явище.
8. Коксування вугілля: продукти та їх використання.
9. Біогаз.
10. Вплив на довкілля вуглеводнів та їхніх похідних.
Інструкція з БЖД №1, 3, 6, 10.


19.   
Взаємозв’язки між гомологічними рядами вуглеводнів. Виконання тренувальних вправ та розв’язання розрахункових задач.


20.   
КОНТРОЛЬНА РОБОТА №1. Тематичне оцінювання й коригування знань учнів з теми «Вуглеводні».


21.   
ТЕМА 3. ОКСИГЕНОВМІСНІ ОРГАНІЧНІ СПОЛУКИ (18 ГОД.). Спирти. Поняття про характеристичну (функціональну) групу. Гідроксильна характеристична (функціональна) група. Насичені одноатомні спирти: загальна та структурні формули, ізомерія (пропанолів і бутанолів), систематична номенклатура. Водневий зв’язок, його вплив на фізичні властивості спиртів.


22.   
Хімічні властивості насичених одноатомних спиртів. Одержання  етанолу. Демонстрації: 4. Окиснення етанолу до етаналю. Інструкція з БЖД №1, 3, 6, 9, 10.


23.   
Поняття про багатоатомні спирти на прикладі гліцеролу, його хімічні властивості.


24.   
Фенол: склад і будова молекули, фізичні та хімічні властивості.


25.   
Обчислення за хімічними рівняннями кількості речовини, маси або об’єму за кількістю речовини, масою або об’ємом реагенту, що містить певну частку домішок. Розрахункові задачі: 4. Обчислення за хімічними рівняннями кількості речовини, маси або об’єму за кількістю речовини, масою або об’ємом реагенту, що містить певну частку домішок.


26.   
Альдегіди. Склад, будова молекул альдегідів. Альдегідна характеристична (функціональна) група. Загальна та структурні формули, систематична номенклатура і фізичні властивості альдегідів.


27.   
Хімічні властивості етаналю, його одержання. Демонстрації: 5. Окиснення метаналю (етаналю) амоніачним розчином арґентум(І) оксиду (віртуально).  6. Окиснення метаналю (етаналю) свіжоодержаним купрум(ІІ) гідроксидом (віртуально). Інструкція з БЖД №1, 3, 6, 8-10.


28.   
Карбонові кислоти, їх поширення в природі та класифікація. Карбоксильна характеристична (функціональна) група. Склад, будова молекул насичених одноосновних карбонових кислот, їхня загальна та структурні формули, ізомерія, систематична номенклатура і фізичні властивості.


29.   
Хімічні властивості насичених одноосновних карбонових кислот. Реакція естерифікації. Одержання етанової кислоти. Лабораторні досліди: 1. Виявлення органічних кислот у харчових продуктах. Інструкція з БЖД №1, 3, 6, 8-10. Тематичне оцінювання й коригування знань учнів.


30.   
Естери, загальна та структурні формули, систематична номенклатура, фізичні властивості. Гідроліз естерів. Демонстрації: 7. Ознайомлення зі зразками естерів. Інструкція з БЖД №1, 3, 6, 9, 10.


31.   
Жири як представники естерів. Класифікація жирів, їхні хімічні властивості. Демонстрації: 8. Відношення жирів до води та органічних розчинників. 9. Доведення ненасиченого характеру рідких жирів (віртуально). Інструкція з БЖД №1, 3, 6.


32.   
Вуглеводи. Класифікація вуглеводів, їх утворення й поширення у природі.


33.   
Глюкоза: молекулярна формула та її відкрита форма. Хімічні властивості глюкози. Способи одержання глюкози. Демонстрації: 10. Окиснення глюкози амоніачним розчином арґентум(І) оксиду (за відсутності реагентів – віртуально).  Лабораторні досліди: 2. Окиснення глюкози свіжоодержаним купрум(ІІ) гідроксидом. Інструкція з БЖД №1, 3, 6, 8-10.


34.   
Сахароза, крохмаль і целюлоза: молекулярні формули, гідроліз. Способи одержання  сахарози, крохмалю і целюлози.


35.   
Практична робота 1. Розв’язування експериментальних задач. Інструкція з БЖД №1, 3, 6, 8-10.


36.   
Генетичні зв’язки між оксигеновмісними органічними сполуками.  Виконання тренувальних вправ та розв’язання розрахункових задач.


37.   
Значення та застосування  оксигеновмісних органічних речовин і їхній вплив на довкілля. Захист навчальних проектів.
Навчальні проекти:
11. Екологічна безпечність застосування і одержання фенолу.
12. Виявлення фенолу в екстракті зеленого чаю або гуаші.
13. Вуглеводи у харчових продуктах: виявлення і біологічне значення.
14. Âèðîáíèöòâî öóêðó. (*такий запис у оригінальній ПРОГРАМІ МОН УКРАЇНИ).
15. Натуральні волокна рослинного походження: їхні властивості, дія на організм людини, застосування.
16. Штучні волокна: їхнє застосування у побуті та промисловості.
17. Етери та естери в косметиці.
18. Біодизельне пальне.
Інструкція з БЖД №1, 3, 6, 10.


38.   
КОНТРОЛЬНА РОБОТА №2. Тематичне оцінювання й коригування знань учнів з теми «Оксигеновмісні органічні сполуки».


39.   
ТЕМА 4. НІТРОГЕНОВМІСНІ ОРГАНІЧНІ СПОЛУКИ (5 ГОД.). Насичені аміни: склад і будова молекули, назва найпростішої за складом сполуки. Будова аміногрупи.  Аміни як органічні основи. Хімічні властивості метан аміну.


40.   
Ароматичні аміни: склад і будова молекули, назва найпростішої за складом сполуки. Хімічні властивості аніліну. Одержання аніліну. Демонстрації: 11. Взаємодія аніліну з хлоридною кислотою (віртуально). 12. Взаємодія аніліну з бромною водою (віртуально). Інструкція з БЖД №1, 3, 6.


41.   
Амінокислоти: склад і будова молекул, загальні і структурні формули, характеристичні (функціональні) групи, систематична номенклатура.  Пептидна група.


42.   
Хімічні властивості аміноетанової кислоти. Пептиди.


43.   
Білки як високомолекулярні сполуки. Хімічні властивості білків (без запису рівнянь реакцій). Лабораторні досліди: 3. Біуретова реакція. 4. Ксантопротеїнова реакція.
Навчальні проекти:
19. Натуральні волокна тваринного походження: їхні властивості, дія на організм людини, застосування.
20. Анілін – основа для виробництва барвників.
21. Синтез білків.
22. Збалансоване харчування – запорука здорового життя.
23. Виведення плям органічного походження.
Інструкція з БЖД №1, 3, 6, 8-10. Тематичне оцінювання й коригування знань учнів.


44.   
ТЕМА 5. СИНТЕТИЧНІ ВИСОКОМОЛЕКУЛЯРНІ РЕЧОВИНИ І ПОЛІМЕРНІ МАТЕРІАЛИ НА ЇХ ОСНОВІ (5 ГОД.). Синтетичні високомолекулярні речовини. Полімери. Реакції полімеризації і поліконденсації. Пластмаси. Демонстрації: 13. Зразки пластмас, каучуків, гуми, синтетичних волокон. Інструкція з БЖД №1, 3, 6, 10.


45.   
Найпоширеніші полімери та сфери їхнього використання. Вплив полімерних матеріалів на здоров’я людини і довкілля. Проблеми утилізації полімерів і пластмас в контексті сталого розвитку суспільства. Демонстрації: 13. Зразки пластмас, каучуків, гуми, синтетичних волокон. Інструкція з БЖД №1, 3, 6, 10.


46.   
Захист навчальних проектів.
Навчальні проекти:
25. Рециклінг як єдиний цивілізований спосіб утилізації твердих побутових відходів.
26. Переробка побутових відходів в Україні та розвинених країнах світу.
27. Перспективи одержання і застосування полімерів із
наперед заданими властивостями.
28. Дослідження маркування виробів із полімерних матеріалів і пластмас.
29. Виготовлення виробів із пластикових пляшок.
Інструкція з БЖД №1, 3, 6, 10.


47.   
Каучуки, гума. Демонстрації: 13. Зразки пластмас, каучуків, гуми, синтетичних волокон. Інструкція з БЖД №1, 3, 6, 10.


48.   
Синтетичні волокна: фізичні властивості і застосування.
Навчальні проекти:
24. Синтетичні волокна: їх значення, застосування у побуті та промисловості.
Інструкція з БЖД №1, 3, 6, 10. Тематичне оцінювання й коригування знань учнів.


49.   
ТЕМА 6. БАГАТОМАНІТНІСТЬ ТА ЗВ’ЯЗКИ МІЖ КЛАСАМИ ОРГАНІЧНИХ РЕЧОВИН (4 ГОД.). Зв’язки між класами органічних речовин.


50.   
Загальні поняття про біологічно активні речовини (вітаміни, ферменти).
Навчальні проекти:
31. Доцільність та шкідливість біологічно активних добавок.
Інструкція з БЖД №1, 3, 6, 10.


51.   
Роль органічної хімії у розв’язуванні сировинної, енергетичної проблем.
Навчальні проекти:
30. Найважливіші хімічні виробництва органічної хімії в Україні.
Інструкція з БЖД №1, 3, 6, 10.


52.   
Роль органічної хімії у розв’язуванні продовольчої проблеми, створенні нових матеріалів. Тематичне оцінювання й коригування знань учнів.


*Примітка: інструкції з техніки безпеки згідно нумерації у паспорті кабінету хімії

ПЕРЕЛІК ОБОВ’ЯЗКОВИХ ІНСТРУКЦІЙ З ОХОРОНИ ПРАЦІ ТА ЇХ ЄДИНА НУМЕРАЦІЯ:
Інструкції з охорони праці (БЖД):
-           під час проведення навчальних занять у кабінеті хімії                                               № 1
-           правила електробезпеки в кабінеті хімії                                                                            № 2
-           з пожежної безпеки                                                                                                            № 3
-           надання першої медичної допомоги при ураженні електричним струмом                    № 4
-           надання першої медичної допомоги потерпілим у кабінеті хімії                             № 5
-           під час проведення лабораторних робіт у кабінеті хімії                                            № 6
-           під час роботи з металічним натрієм                                                                                         № 7
-           під час роботи з кислотами і лугами                                                                                          № 8
-           при роботі з органічними розчинниками                                                                      № 9
-           при роботі з скляним посудом та виробами із скла                                                          № 10
-           правила збереження хімічних реактивів                                                                       № 11
-           при користуванні витяжною шафою                                                                                          № 12
-           дії на випадок виявлення ртуті у приміщенні.                                                                  № 13

Календарне планування розроблено за програмою:
Навчальна програма для закладів загальної середньої освіти. ХІМІЯ. 10-11 класи. Рівень стандарту. Затверджено Міністерством освіти і науки України (наказ № 1407 від 23.10.2017 р.). Укладачі: Дубовик О.А. (голова робочої групи), Бобкова О.С., Вороненко Т.І., Глазунов М.М., Іваха Т.С., Рогожнікова О.В.


Повторення вивченного матеріалу:

Тема  Естери, загальна та структурні формули, фізичні властивості. гідроліз естерів.
Відеоуроки:
https://www.youtube.com/watch?v=q-Yb6mTl7sY

https://www.youtube.com/watch?v=J3ueiRBUKWA

Тема  Жири як представники естерів. Класифікація жирів, їхні хімічні властивості.
Відеоуроки:
http://www.ivanzosh.cv.ua/index.php/administratyvna/metodychna/214-dystantsiine-khimiya

https://www.youtube.com/watch?v=sLHd9znDv8I

https://www.youtube.com/watch?v=2xLEzPt3nDU

Тема  Вуглеводи. Класифікація вуглеводів, їх утворення й поширення у природі.
Відеоуроки:
https://www.youtube.com/watch?v=yLylgwb6iI8

https://www.youtube.com/watch?v=gOrkY9cl0us&t=144s

Тема  Глюкоза: молекулярна формула та її відкрита форма. Хімічні властивості глюкози.
Відеоуроки:
https://www.youtube.com/watch?v=pWEBdSijIWw

https://www.youtube.com/watch?v=w-Axu0Cfeho

Тема  Сахароза, крохмаль і целюлоза: молекулярні формули, гідроліз.
Відеоуроки:
https://www.youtube.com/watch?v=lbTe3rdtV60&t=7s

https://www.youtube.com/watch?v=u4eBK-FwG50&t=7s

https://www.youtube.com/watch?v=iP3xF5eBjcw&t=25s

https://www.youtube.com/watch?v=91bh-sgtGww

https://www.youtube.com/watch?v=yWi7h3MVxj4

https://naurok.com.ua/prezentaciya-oksigenovmisni-ta-nitrogenovmisni-organichni-spoluki-2-chastina-58656.html



Вивчення нового матеріалу:

Урок  13.03.2020р.  Аміни насичені й ароматичні, властивості, одержання.
Відеоурок:
https://www.youtube.com/watch?v=GM0O0rXCk3w
Презентація уроку:
https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-himi-10-klas-nitrogenovmisni-spoluki-107468.html
Онлайн тест-контроль:
https://naurok.com.ua/test/variant-2-amini-anilin-3121.html

https://naurok.com.ua/test/testova-robota-anilin-amini-3111.html
Опрацювати параграф, скласти опорний конспект.

Урок  20.03.2020р.  Тема  Амінокислоти: склад, будова. властивості.
Презентація уроку:
https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-urokiv-himi-10-klas-na-temu-aminokisloti-ta-bilki-108244.html
Онлайн  тест-контроль:
https://naurok.com.ua/test/aminokisloti-bilki-7570.html

https://naurok.com.ua/test/amini-aminokisloti-bilki-4499.html
Опрацювати параграф, скласти опорний конспект.

Урок  03.04.2020р.  Тема  Хімічні властивості аміноетанової ( амінооцетової ) кислоти. Пептиди.
Відеоурок:
https://www.youtube.com/watch?v=kCS7MdIPNe8
Презентація уроку:
https://naurok.com.ua/prezentaciya-aminokisloti-9-klas-30967.html
Онлайн тест-контроль:
https://naurok.com.ua/test/aminokisloti-55132.html
Опрацювати параграф, скласти опорний конспект.

Урок  10.04.2020р.  Тема  Білки як високомолекулярні сполуки.
Відеоурок:
https://www.youtube.com/watch?v=g4fzkfFTHNI

https://www.youtube.com/watch?v=yi0lmVnWsMk

https://www.youtube.com/watch?v=Vgo6r2fzokg
Презентація уроку:
https://naurok.com.ua/prezentaciya-bilki-sklad-struktura-vlastivosti-23144.html
Онлайн тест - контроль:
https://naurok.com.ua/test/bilki-5320.html

https://naurok.com.ua/test/test-bilki-156374.html
Опрацювати параграф, питання усно, завдання письмово, підготувати навчальний проект.


Урок 17.04.2020р. Тема  Захист навчальних проектів:
" Натуральні волокна тваринного походження: їхні властивості, дія на організм людини, застосування",  " Синтез білків",  " Збалансоване харчування - запорука здорового життя",
" Виведення плям органічного походження ".

Урок  24.04.2020  Тема  Полімери, пластмаси, каучуки , гума
Презентація уроку:
https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-sintetichni-visokomolekulyarni-rechovini-polimeri-plastmasi-kauchuki-i-guma-129290.html

Онлайн тест - контроль:
https://naurok.com.ua/test/polimeri-plastmasi-kauchuki-guma-342932.html
Опрацювати параграф, запитання усно, підготувати навч. проект.

Урок  08.05.2020  Тема  Вплив полімерних матеріалів на здоров"я людини і довкілля.
Презентація уроку:
https://vseosvita.ua/library/prezentacia-na-temu-vpliv-plastiku-na-zivi-organizmi-13103.html
Опрацювати параграф, запитання усно, підготуватися до контр. роботи.

Урок 15.05.2020  Тема  Синтетичні волокна: фізичні властивості і застосування.
Презентація уроку:
https://vseosvita.ua/library/tema-stucni-i-sinteticni-volokna-108263.html

https://vseosvita.ua/library/prezentacia-kaucuk-guma-sinteticni-volokna-127025.html

Онлайн тест - контроль:
https://naurok.com.ua/test/shtuchni-i-sintetichni-volokna-56229.html
Опрацювати параграф, запитання усно,  підготуватися до контр. роботи.

Урок 22.05.2020  Тема  Контрольна робота № 2 за ІІ семестр.
https://vseosvita.ua/library/kontrolna-robota-z-himii-10-klas-130950.html
Виконати на подвійному листі , фото надіслати 22.05.2020р.

Урок 29.05.2020  Тема  Узагальнення з тем:  Нітрогеновмісні органічні сполуки. Синтетичні високомолекулярні речовини і полімерні матеріали на їх основі.  Багатоманітність та зв"язки між класами органічних речовин.
Презентація уроку:
https://vseosvita.ua/library/prezentacia-povtorenna-pocatkovih-ponat-pro-organicni-recovini-
99746.html
Відеоурок:
https://www.youtube.com/watch?v=q9_nhr5IakM

https://www.youtube.com/watch?v=0051hF8mVpY

Тематичний контроль знань:
https://naurok.com.ua/test/pidsumkoviy-test-2-semestr-10-klas-471296.html
Повторити вивч. матеріал.



Немає коментарів:

Дописати коментар